Aanpak PR & Content Marketing

Middels Public Relations (PR) komt u onder de aandacht van journalisten. Redactionele aandacht, zowel online als in printmedia, heeft een hogere attentiewaarde dan advertenties. Vanwege het betrouwbare karakter. Vanwege de autoriteit van een objectieve berichtgever. En door de langere tijd die een lezer doorgaans aan artikelen besteedt.

Content Marketing begint met het creëren van hoogwaardige bedrijfsinformatie (content), waarna wij middels Search Marketing activiteiten en bijbehorende SEO Copywriting de vindbaarheid van uw business-to-business (b2b) diensten en producten in de organische zoekresultaten van onder andere Google een boost kunnen geven. Ook daar geldt dat de attentiewaarde van de content hoger is dan bij advertenties zoals Google AdWords. Waarom? Omdat de zoekmachine in dat geval uw bedrijfsinformatie – onafhankelijk en zonder commerciële bijbedoelingen – als belangrijkste content voor  gebruikers selecteert. Dat zijn bovendien gebruikers die specifiek op zoek zijn naar de producten of diensten die u levert.

Periodieke uitbreiding van content

Wij geloven in de kracht van een journalistieke benadering van PR en Content Marketing binnen de business-to-business (b2b) omgeving. Het brengt focus aan, zorgt voor helderheid en benadert uw boodschap vanuit de beleving van de ontvanger, oftewel (potentiële) klanten, ICT-journalisten en andere stakeholders. Wij houden daarbij altijd úw belang in het oog. Welke zaken leven er bij de ontvanger van uw boodschap? En hoe kunt u hier als leverancier op inhaken? Wij zorgen voor de juiste afstemming.

pr-bureau-ictPR is geen ad hoc activiteit, maar een investering voor de langere termijn. Een kwestie van bouwen en volhouden. Voor Content Marketing geldt hetzelfde. Search Marketing, het beïnvloeden van organische zoekresultaten dus, vergt continue aandacht. Het vraagt om een periodieke uitbreiding en verversing van content, om gerealiseerde effecten te behouden en verder uit te bouwen.

Wij werken op het gebied van PR en Content Marketing daarom meestal met een maandelijkse urenafspraak, tegen een fee op basis van voor- en nacalculatie, waarbinnen wij in nauw overleg bepaalde PR en Content Marketing activiteiten verrichten. Binnen zo’n samenwerkingsafspraak omschrijven wij helder wat u van ons kunt verwachten.

Resultaat PR & Content Marketing

Onze klanten hebben tot nu toe altijd – vrij direct – commercieel resultaat gezien naar aanleiding van hun investering in PR en Content Marketing. Dankzij de combinatie met Search Marketing, en bijbehorende professionele SEO Copywriting, resulteert het onder andere in: een significante stijging van het websitebezoek, een significante stijging van passieve verkoop en een significante stijging in omzetgroei.

Daarnaast kunt u redactionele berichtgeving in de media door ons laten monitoren, zodat u weet wat er over uw bedrijf of product(en) wordt geschreven. De daarbij door ons verstrekte advertentiewaarden kunt u eveneens gebruiken om resultaten te beoordelen en waar nodig af te zetten tegen andere marketinginvesteringen.